zaterdag 28 september 2013

Bonbon workshop

Hoi lieve lezers,


Gisteravond ging ik samen met mijn moeder naar een bonbon workshop. We hadden deze workshop gezien op socialdeal en besloten om het eens te proberen. We hebben het erg naar onze zin gehad. Lees verder voor meer informatie.


Deze workshop werd gegeven in de knusse kookstudio van Paulien. Paulien is een vrouw met een hele grote passie voor koken, bakken en natuurlijk eten. 
De workshop duurde 3 uur en we hebben in deze tijd ontzettend veel geleerd en gedaan. We begonnen met het maken van amandelspijs bonbons. Door de amandelspijs deden wij amaretto, er-ug lekker! Vervolgens chocolade truffels, in onze truffels zat echt ontzettend veel, maar ze waren echt heerlijk! Ten slotte slagroom truffels en wow deze waren lekker! Hieronder foto's van de bonbons en de workshop.



 Heel serieus aan het werk!
 Ons perfecte boter zalfje!
  De versierde amandelspijs bonbons.
 De chocolade truffels.
 De slagroomtruffels, hmmm deze zijn zo lekker!
Het recept van de chocoladetruffels met onze toevoegingen.

Aan het einde van de workshop mochten wij de bonbons proeven van alle andere cursisten. Het was heel bijzonder om mee te maken dat alle bonbons anders smaakten! We kregen natuurlijk ook al onze home-made bonbons mee naar huis en ook thuis vallen ze goed in de smaak! Je kunt bij Paulien veel verschillende workshops volgen en ik raad het je zeker aan om een keertje te doen. Erg leuk om te doen met vriendinnen, je moeder of iemand anders. www.paulienculinair.nl 
Hou jij ook zo van bakken en vooral van eten?

xoxo,
Shannon

7 opmerkingen:

  1. Mmm ziet er lekker uit!! Erg leuke post, ik ben ook een keer naar een bonbon en truffel workshop geweest echt super leuk om te doen! Ik houd wel van bakken, alleen doe ik het niet zo vaak. Je lijkt trouwens echt op je moeder! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Moet je vaker doen, ik word er zelf zo relaxed van haha. Ik hoor inderdaad wel vaker dat ik op mijn moeder lijk!
      x

      Verwijderen
  2. Ziet er leuk en lekker uit! Jaaa ik hou superveel van bakken, en natuurlijk nog meer van eten!:D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heerlijk uit! Lijkt me ook wel eens leuk om te doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh! zo lekker! Dat moet ik ook nog steeds een keer doen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. MMMM! Nu heb ik trek! Misschien ga ik dat ook eens doen met mijn mama!

    http://www.lifeofroshelle.nl

    BeantwoordenVerwijderen