zaterdag 7 februari 2015

Healthy pizza



Healthy pizza? Hoor ik je nu denken. Ja, healthy pizza. Niets vind ik lekkerder dan een vette pizza tonno naar binnen te schuiven. En dan vooral één van Johnny's pizza op de spaarndammerstraat, zo eentje waarvan het vet in de doos zit en je na het eten ervan je ontzettend slecht voelt. Oh, het water loopt me in de mond! Gisterenavond maakte ik een gezondere variant van mijn favoriete pizza en zelfs Kevin vond het lekker.
Je hebt nodig:
- volkoren of spelt wraps
- gezeefde tomatensaus
- een knoflook teentje
- mozzarella
- een blikje tonijn
- een rode ui
- een handje champignons
- cherrytomaten
- oregano
- basilicum

Verwarm de oven voor op 175 graden en snijd ondertussen de ui in halve ringen. Halveer de cherrytomaten en snijd de champignons in plakjes. Pers een knoflookteentje en fruit deze in wat olijfolie aan. Voeg hier de gezeefde tomatensaus aan toe. Breng het op smaak met wat oregano, basilicum, peper en zout. Zodra de oven voorverwarmd is, doe je de wraps 5 minuten in de oven, zodat het een lekkere knapperige bodem wordt. Na 5 minuten smeer je een eetlepel tomatensaus uit op de wraps en doe je je favoriete toppings erop. Ik heb mijn pizza belegd met: tonijn, champignons, rode ui, cherrytomaten en mozzarella. Voor Kevin heb ik dezelfde toppings gebruikt, maar de tonijn verwisseld met stukjes kip.
Deze healthy pizza's zijn echt een fijne afsluiting van de week en je kan al je leftovers gebruiken op je pizza! Ik zeg: enjoy!

Links die van mij met tonijn en cherrytomaat en rechts die van Kevin met kip en tomaat.

3 opmerkingen: