maandag 9 februari 2015

Havermout, banaan en kokos koekjes



Sinds afgelopen donderdag loop ik - eindelijk - weer stage bij de kleuters. Leuk, maar zéér vermoeiend. Juf, hij schopte mij. Juf, ik moet plassen. Juf, gaan we naar binnen? Juf, E heeft in haar broek geplast. Juf, ik moet poepen. H, ga even je neus snuiten, neeee niet aan je jas! En dit de hele dag door. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van kleuters. Dat is ook de reden waarom ik aan de pabo ging studeren, maar ze zijn druk, héél druk. En dan vind ik niets lekkerder dan even relaxen met een lekker koekje bij mijn thee als de kinderen buiten spelen - ja, die 10 seconden dat de kinderen spelen zonder enkele problemen. Als je ook wel eens zo een momentje hebt op je werk, school of stage is dit recept voor jou.

Je hebt nodig:
- twee rijpe bananen
- 100 gram havermout
- 50 gram kokos
- 1 of 2 eetlepels agave siroop (ligt eraan hoe zoet je het wilt)

Verwarm de oven voor op 180 graden en doe de bananen, havermout, kokos en agave siroop in de keukenmachine. Mix het tot een mooi glad beslag en schep het met een grote lepel op een met bakpapier bekleedde bakplaat. Ik heb er 6 grote koeken van gemaakt. Plaats de bakplaat in de oven en bak de koeken in 15 minuten goud bruin. Mijn koeken waren na 15 minuten nog zacht van binnen, maar dat vond ik juist lekker. Ik heb er direct 1 besmeerd met pindakaas zodra het uit de oven kwam. Oh. My. God. Dat was z ó lekker! De pindakaas smolt over het koekje en ohhh, dat moet je eten.

1 opmerking:

  1. Deze heb ik ook laatst gemaakt, maar dan zonder kokos en ik vond ze een beetje saai... Dus kokos is misschien wel een goede aanvulling dan! :)

    BeantwoordenVerwijderen