woensdag 11 februari 2015

Witte chocolade mousse oreo toetje



Met trots kan ik vertellen dat Kevin zondag te horen heeft gekregen dat hij afgestudeerd is! Mijn vriendje is nu een heuse logistic engineer. Om het te vieren maakte ik dit lekkere toetje voor hem: witte chocolade mousse met oreo koekjes. Het klink inderdaad net zo lekker als het werkelijk was. Iets te zoet, maar dat maakt dan eigenlijk ook niet meer uit ;).



Je hebt nodig:
- 2 eiwitten
- 200 ml slagroom
- 50 gram witte basterdsuiker - dit was te veel, omdat de chocolade zelf al erg zoet was. Hou je van zoet? Dan raad ik je zeker 50 gram aan, maar ik maak het de volgende keer met wat minder suiker.
- 150 gram chocolade naar keuze - ik had witte chocolade
- oreo koekjes

Smelt de chocolade au bain marie en klop de eiwitten stijf in ongeveer 5 minuten met 25 gram suiker. Terwijl de chocolade smelt en de eiwitten geklopt worden, begin je met het kloppen van de slagroom(wij vrouwen kunnen meerdere dingen tegelijk!), ik deed dit met de hand. Zodra de slagroom net niet 'spuitbus slagroom' is, voeg je hier de rest van de suiker aan toe en roer je het er voorzichtig door. Roer de gesmolten chocolade door de eiwitten heen en vervolgens voeg je het chocolade-eiwit mengsel toe aan de slagroom. Zodra het mooi door elkaar gemixt is, laat je het ongeveer 2 uur opstijven in de koelkast. Verkruimel de oreokoekjes en doe dit in een glas. Doe twee grote lepels mousse bovenop de koekjes en versier het met nog één oreo bovenop en enjoy!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten