dinsdag 10 september 2013

Smoothie breakfast

Hoi lieve lezers,


Vandaag heb ik een gezond, snel en vooral een erg lekker recept voor jullie. Heb je s'morgens niet zo veel tijd, maar wil je wel een vullend en gezond ontbijt? Lees dan snel verder!


Ik zag dit recept op youtube bij mijn favoriete guru Ingrid. Ik dacht laat ik het eens maken en kijken hoe snel het werkelijk is. En trust me, het gaat heel erg snel. 


Wat zit erin en waar is het goed voor:
Banaan: Een banaan levert snel energie en bevat mineralen die een belangrijke rol spelen bij het doorgeven van prikkels in het zenuwstelsel en bij de regeling van de bloeddruk. 
Havermout: goed voor het immuunsysteem, snelle stofwisseling, vitaminen en mineralen
Bosbessen: een bron van antioxidanten, zorgt ervoor dat het buikvet verminderd, verlaagt de bloedsuikerspiegel en het cholesterolgehalte
Chiazaad: omega 3-vetzuren, antioxidanten, proteïne en mineralen
Lijnzaad: bevat omega 3 en 6, vitamine B1 en 2, calcium, magnesium, zink én kalium. 
Water/melk: om het wat vloeibaarder te maken
Zoals je dus kan zien is dit een super gezonde smoothie! De smoothie bevat drie superfoods: chiazaad, lijnzaad en havermout. Daarnaast is de smoothie binnen een minuut gemaakt.

Hoe maak je de smoothie?
Als je elke ochtend haast hebt, kun je de banaan de avond van te voren vast in plakjes snijden, in een plastic zakje doen en vervolgens in de vriezer doen.
Snij de banaan in plakjes, en doe vervolgens alles in de blender en blenden maar! Drink je het thuis of neem je het onderweg mee? Neem je het mee, dan kan je het in een to-go coffee cup doen.

Drink jij wel eens smoothies als ontbijt? Wat is je favoriete smoothie? Let me know.


Have a nice day,
xoxo Shannon

bron: leontien.nl ohmyfoodness.nl

1 opmerking:

  1. Leuk idee! ik volg je nu via bloglovin, volg je me terug?
    www.mylifestyle-shii.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen