woensdag 26 februari 2014

"Gezonde" McChicken

Hoi iedereen,


Mijn favoriete burger van de McDonalds is toch wel echt een McChicken. Knapperige kip, lekker sausje en ijsbergsla. Maar om nou elke dag langs te gaan voor zo een lekkere burger is niet goed voor de portemonnee en het vetrolletje;).




Frituren vind ik vies en het stinkt ook nog eens een uur in de wind. Mijn buren doen het bijna dagelijks en dat ruikt niet altijd erg lekker. Zo een geur wil ik dan ook niet in mijn lichaam - if you know what I mean. Een kippetje uit de oven daarentegen, ruikt wel lekker en is ook nog eens een stuk gezonder! Goed, wat heb je nodig?!

Ik heb twee soorten kip gemaakt, omdat ik niet wist wat lekkerder zou zijn. Als je niet van hele krokante kip houdt, raad ik je aan om paneermeel te gebruiken. Hiervoor heb je nodig:
- een half doosje paneermeel
- een eetlepel paprika poeder
- een eetlepel uienpoeder
- een theelepel zwarte peper
- een theelepel knoflook poeder
- een snufje zout



De andere helft van de kip heb ik gepaneerd met cornflakes. Je hebt nodig:
- een grote hoeveelheid cornflakes - je kan waarschijnlijk wel inschatten hoeveel je nodig zal hebben
- een eetlepel paprika poeder
- een eetlepel uienpoeder
- een theelepel zwarte peper
- een theelepel knoflook poeder
- een snufje zout

Verder heb je voor dit recept nodig:
- 2 eieren
- 8 bolletjes met sesam zaadjes
- 4 kipfilets gehalveerd
- ijsbergsla
- Remia frites lijn

Saus:
- Remia frites lijn
- een eetlepel uienpoeder


Verwarm de oven voor op 200C en doe de droge producten bij elkaar. Ik snij persoonlijk altijd de helft van de kipfilet eraf, omdat ik geen "witte dingetjes" (zo noem ik dat) in mijn kip wil hebben. Erg zonde, maar de kat vind het niet erg;). Zodra je de kip hebt gehalveerd, bestrijk je de kipfilets met ei en vervolgens paneer je het met de cornflakes mix. De kip gaat ongeveer 30 รก 40 minuten in de oven, maar dit verschilt per oven. Serveer de broodjes meteen als de kip uit de oven komt, dan is het extra knapperig. De saus is echt de McChicken smaakmaker en die mag je dan ook royaal aanbrengen.

Eet smakelijk! Lijkt dit je een lekker recept? Zou jij dit ook maken? Maak jij wel eens dit soort recepten?
Liefs

2 opmerkingen:

  1. Het lijkt me echt een super lekker recept! Ik ga hem eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is echt lekker! Maar niets smaakt zoals bij de mac, haha.

    BeantwoordenVerwijderen