woensdag 12 februari 2014

Rome, february 2014

Hoi iedereen,



Afgelopen weekend was ik samen met mijn mams naar Rome. Het was super gezellig, het weer was goed(16 graden), de pizza's waren lekker en de cappuccino's Italiaans.



Een weekendje weg begint natuurlijk de avond van te voren, wat neem ik mee, wat doe ik aan, past al mijn make-up wel in dat plastic tasje? Het is natuurlijk een stuk handiger om een paar dagen ervoor al te bedenken wat je aandoet en een selectie te maken van je make-up. Maar goed, ik zou ik niet zijn als ik dit soort dingen niet tot het laatste moment zou bewaren. Goed, we vlogen om 10:10 - echt een hele fijne tijd! - en gingen om 8 uur naar Schiphol - het voordeel van wonen in Amsterdam.












De vlucht duurde ongeveer 2 uur en verliep erg fijn. EasyJet vind ik een hele fijne lowbudget airline en ik vind het dan ook niet vervelend om met hen te vliegen. Je betaald helaas wel 3 euro voor een kopje thee, maar hé, het is dan wel een kopje Twinnings thee;).




Eenmaal aangekomen in Rome, namen wij de trein naar Termini, het centraal station van Rome. Een trein kaartje kost 14 euro p.p, maar je kan er ook voor kiezen om met de bus te gaan. Dit kost je 7 euro, maar dan ben je wel 70 minuten onderweg. Met de trein is dit maar 32 minuten.









Wij hadden het geluk dat we op loopafstand van Termini zaten. Na even zoeken(lees: verdwalen) hadden wij het hotel gevonden. Een heel schattig, Italiaans hotel dat me deed denken aan een maffia film. We dropte onze bagage in de kamer en besloten om even ergens wat te gaan eten.








Na het eten wilden we natuurlijk nog wel wat zien van de stad(het was ondertussen al 3 uur). We liepen richting de Spaanse trappen, maar verdwaalde en kwamen toen per ongeluk(geluk bij een ongeluk) terecht bij de Trefi fontein. Ik at daar een lekkere Italiaanse gelato terwijl de muntjes om mijn oren vlogen. Na de heerlijke gelato liepen wij - dit keer wel goed - verder naar de Spaanse trappen. Wat een grap! Het is letterlijk een trap waar alleen maar toeristen op zitten. Even snel een foto maken om vervolgens te gaan winkelen en een veel te dure cappuccino te drinken(5!!! euro).














Aangezien wij pas zo laat hadden geluncht, haalden wij een stokbroodje bij de spar. Weer terug in het hotel, aten wij ons stokbroodje op en vielen wij meteen in slaap!

Zo, dat was dag 1. Binnenkort dag 2. Ben jij wel eens in Rome geweest?
Liefs


3 opmerkingen:

  1. Leuk!
    ik wil ook nog heel graag naar Rome toe.
    Liefs, Tessa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een prachtige foto's. Ik ben nog nooit in Rome geweest maar als ik deze foto's zie zou ik wel willen! Zulke mooie gebouwen en cultuur en natuurlijk geweldige winkels! Ik ben benieuwd naar dag 2. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw super mooi! Ik wil ook graag is na Rome, lijkt me een prachtige stad!

    BeantwoordenVerwijderen