zondag 19 januari 2014

Simpele havermout, rozijnen, banaan en pindakaas koekjes.

Hoi iedereen,

Sorry voor de crappy foto, gemaakt met m'n iphone.


Tijdens het leren kreeg ik behoorlijk trek in iets zoets. Studie ontwijkend gedrag zou je het kunnen noemen, maar je moet prioriteiten stellen toch? Als je niet eet, kan je niet leren, want dan heb je geen energie en concentratie vermogen. Dus, naar de keuken!

Voor deze koekjes heb je maar 4 ingrediënten nodig namelijk:
- 2 rijpe bananen
- 100 gram havermout
- een handje rozijnen
- een eetlepel pindakaas



Zo simpel als de ingrediënten zijn, is ook het recept.
Verwarm de oven voor op 180C. Prak de bananen tot een prutje en voeg deze vervolgens toe aan de havermout. Meng het tot een lekker papje - ik deed dit met mijn handen - en voeg daarna de rozijnen en pindakaas toe. Ik heb 9 koekjes gemaakt. Dit, omdat ik van grote koekjes hou. Leg ze op de bakplaat met bakpapier en bak ze vervolgens ongeveer 15 minuten.
Thank me later!

Het is niet alleen een simpel recept, maar ook nog eens heel gezond! In 1 koekje - als je er 9 maakt - zitten ongeveer 76 calorieën. Lekker voor bij de thee.
Fijne zondag! En nu weer aan de studie! Morgen drie tentamens ahhhh.
x

5 opmerkingen: