vrijdag 14 februari 2014

Rome, february 2014

Hoi iedereen,




Gisteren hebben jullie dag 1 al voorbij zien komen, vandaag het vervolg daarop!
Wij begonnen deze dag al vroeg, omdat ik had begrepen dat het vrij druk kan worden bij het Colosseo. En inderdaad, wij waren er al om half 10, maar J.C wat een rij! We hebben ongeveer 45 minuten in de rij gestaan, maar het was het waard. Wauw, wat is dat mooi zeg. Ik denk dat ik de hele ochtend met mijn mond open heb gelopen. Ik zag elke film uit de Romeinse tijd voor me en had dan ook het idee dat ik in zo'n film zat. 



















Vlakbij het Colosseo zit het Forum Romanum dit is het oude centrum van Rome. In dit oude centrum vind je veel grote tempels en gebouwen. Achter elke tempel, gebouw of kiezelsteen zit een prachtig verhaal. Ik raad het je dan ook zeker aan om hier een uurtje rond te lopen.

















Na een ochtendje cultuur snuiven was het weer tijd voor de lunch. Het was weer tijd voor pizza.

Vervolgens wilden we graag naar het Vaticaan. Ook dit is prachtig om te zien. Wat mij heel erg opviel was de grote hoeveelheid Indiërs! Echt niet normaal! Helaas was de paus niet thuis voor een gezellig kopje thee, dat viel me dan weer tegen.






We liepen richting de wijk Trastevere, omdat dat een hele leuke wijk schijnt te zijn. En ja! Wat een gezellige wijk! Hele leuke barretjes, straatjes, winkeltjes en oude vespa's. In één van die straatjes kwamen wij dit barretje tegen. Een cappuccino kostte daar maar liefst: €1,20. Ja, je leest het goed! Ik ging echter voor een lekker vers appel, peer en ananas sapje voor de vitamientjes. 














Na deze pitstop liepen wij terug naar Piazza Spagna om nog even de Zara op te zoeken. Van het hotel hadden we een voucher gekregen om gratis in het restaurant te eten. Ik nam risotto di pesca en oh em gee. Wat was dat lekker zeg!




Dag 3.
Het was helaas alweer tijd om naar huis toe te gaan! Ik had ergens gelezen dat er een hele leuke markt is op zondag. Een soort ijhallen. Nou, niets is minder waar. Het was gewoon een zaterdag markt zonder alle groente-, fruit- en viskraampjes. Ik heb een pasta uitsteek vormpje gekocht en dat was het dan ook. Na het teleurstellende tripje naar de markt was het alweer tijd om naar huis toe te gaan. Op de één of andere manier, heb ik helemaal geen foto's gemaakt van deze dag!

Al met al was het een super fijn weekend. Ik heb het heel erg gezellig gehad met mijn mams. Ik wil dan ook nog even mijn moeder bedanken voor dit leuke weekend! Thanks mam.
Gaan jullie wel eens een weekendje weg met je moeder of vader?
Liefs

1 opmerking:

  1. Leuk! Als ik je foto's zie wil ik gelijk naar Rome toe. Wat een mooie stad is het toch!
    Liefs, Tessa

    BeantwoordenVerwijderen