woensdag 25 juni 2014

Ontbijt cake - Powerfood

Hoi iedereen,


Vandaag verwachtte ik een pakketje en toen ik de brievenbus hoorde klapperen, was ik zo blij als een kind op kerstochtend! Daar was ze dan! Powerfood van Rens Kroes, de hype van het moment. Ik was zo ontzettend benieuwd, dat ik eventjes vergat dat ik morgen(vandaag) twee tentamens had.
Wat een heerlijk boek. Ontzettend veel recepten, uitleg over de ingrediƫnten en weekplannen. Ik besloot om onmiddellijk de ontbijtcake te bakken. Als excuus zei ik tegen mezelf: "Ja, maar nu kan je een ontbijtje maken voor morgenochtend. Duhhh." Samen met Kevin naar de supermarkt om de ingrediƫnten te kopen. Ik kwam er eenmaal thuis weer achter dat ik geen cakeblik had en deed ik het in een taartvorm. Niet helemaal geslaagd, maar nog steeds onwijs lekker en helemaal niet moeilijk! Je doet alles in de blender, roert er volgens de moerbijen en gojibessen doorheen, in de vorm en klaar is kees. Nou ja, bijna dan, eerst nog in de oven.


Dit heb je nodig:
4 grote bananen,
4 eieren,
120 gram havervlokken,
2tl kaneel,
1tl vanille poeder,
een handje moerbijen,
een handje gojibessen.

Dit ga je doen:
Verwarm de oven voor op 180C. Doe alle producten, behalve de moerbijen en gojibessen in de blender en meng tot een dikke massa. Doe dit vervolgens in een kom en roer hier de moerbijen en gojibessen doorheen. Dit mengsel doe je in de cakevorm(cake vorm is echt belangrijk) en bak dit vervolgens 15 minuten in de oven.

Zie je hoe simpel! Simpel, maar lekker. Ik heb net namelijk al een klein plakje ervan gesnoept. Als je iets bakt, moet je het natuurlijk wel proeven!

Powerfood van Rens Kroes koop je op www.bol.com of in boekenwinkels voor €19,99. Het is het zeker waard!

Ben jij van de superfoods of juist niet?
Liefs

1 opmerking: