zondag 16 november 2014

25 food vragen TAG

Hoi! 


Steeds vaker zie ik de food tag voorbij komen. Iedereen die mij kent, zal zeggen dat ik onwijs van eten hou. Ik ga gewoon direct beginnen..





Wat is je favoriete ontbijt?
Ik heb er twee, namelijk: getoast zuurdesembrood met zacht gekookte eitjes en avocado. Met daarbij een lekker kopje thee en een vers geperst sapje. Of, overnight oats met amandelmelk, cacao nibs, chia zaad, kokos schaafsel en ahorn siroop.

Hoe drink je je koffie?
Ik drink niet heel veel koffie, maar ik ga toch altijd voor een soja latte.

Wat zit er op je lievelingsbroodje?
Pittige humus van Le Sud, kipfilet en rucola.

Soep of salade?
Lastig! Mijn moeder maakt de lekkerste tomaten, groente soep, maar ik kan ook echt genieten van een heerlijke salade. Ik zou dan toch gaan voor de soep van mijn moesje.

Wat is je favoriete kookboek?
Op het moment is Power food van Rens Kroes als een soort bijbel voor me.

Nooit meer zoet of nooit meer hartig?
Nooit meer zoet. Ook al houd ik ontzettend van een stuk cheesecake, zou ik nooit kunnen leven in een wereld zonder kaas.



Welke keuken(land) is je favoriet?
Aziatisch, echt 200%. En dan met name Indonesisch en Thais.

Wat is je favo foodfilm?
In het vliegtuig onderweg naar Sydney, heb ik de film Chef gezien. Wat een ontzettend leuke film! Maar Julie and Julia kan echt niet ontbreken. Ik wil ook ooit zoiets geks doen en alle recepten uit een kookboek maken.

Wat is je meest ultieme guilty pleasure?
Op het moment timtams. Je neemt van twee hoekjes (diagonaal) een hapje en drinkt er dan je thee of warme chocolade melk doorheen als een rietje. Het koekje smelt van binnen en proeft als een stukje hemel.

Wat is je grootste inspiratiebron?
Ik denk Pinterest en Instagram. Ik volg ontzettend veel foodgrammers(is dit een woord?) en ik maak dan ook veel recepten die ik tegen kom op Pinterest en Instagram.

Thuis koken of uit eten gaan?
Heel erg lastig. Ik houd zo ontzettend van koken, maar ik kan er ook ontzettend van genieten als ik lekker niets hoef te doen, maar ik ga denk ik toch voor thuis koken.

High end of low profile?
Low profile. Lekker budget boodschappen doen en er lekkere gerechten mee maken. Word ik blij van.



Wat is je lievelingsrestaurant?
Hmm, ook zo'n lastige. Ik heb onwijs lekker gegeten bij Thairiffic in Sydney, maar ik word ook heel blij van Shabushabu en Sumo.

Boodschappen doe ik bij..
De lidl! Lekker goedkoop, goed groente en fruit én dichtbij huis.

Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb is..
Dat blijf toch echt de rendang van mijn oma.

Wat is je favo cocktail?
Strawberry daiquiri! Echt zo onwijs lekker.

Koffie met George(Clooney) of Heston(Blumenthal)?
George all the way. Wat een knappe man is dat zeg.

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?
Mijn oven! Ik ben daar zo verliefd op, hij draait dan ook echt overuren in mijn toko. Verder mijn blender, sapcentrifuge en mijn fruitschaal. 

Mijn favo snack is..
Een stuk fruit, daar kan ik echt van genieten. En van die lekkere oatmeal and raisin cookies die je bij de AH to go kan kopen. En een snickers ijsje!



Wat zit er op jouw pizza?
Ik neem of een simpele pizza margaritha óf een pizza tonno met heel veel ui en olijven.

Wat lust je echt niet?
Zuurkool! Bah.

Mijn favoriete foodblog is..
De groene meisjes, ohmyfoodness en uit Pauline's keuken.



Het gekste dat ik ooit gegeten heb is..
In Sydney een krokodillenburger en kangoeroe, beide echt super lekker! Krokodil smaakt naar kip, maar het heeft de structuur van vis.

Wat staat er op je food bucket list?
Kevin heeft vorig jaar in Thailand tarantula gegeten en dat lijkt me ook wel apart.

Ik kan niet leven zonder..
Groente. Het klinkt ontzettend cliche, maar ik houd er zo van. Ik kan echt genieten van een bord vol groenten.

Wat is jouw lievelingseten?

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuke tag en super leuk ingevuld.

    Mijn favoriete eten op dit moment is denk ik een simpele pasta 4 kazen. Hoe minder ingrediënten hoe beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mag ik mee als je die tarantula gaat eten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij altijd Rosa! Ik ben weg bij bagelsssss. Wanneer gaan we karaoke?

      Verwijderen