vrijdag 14 november 2014

Healthy snack: dadel balletjes


Ik had wel eens gehoord van dadel balletjes - lekker, leek het me. Ik had er alleen nog nooit over na gedacht om het dan ook werkelijk zelf te maken. Kevin had voor Sint Maarten twee grote zakken snoep gehaald, helaas kwamen er maar drie kinderen. Nu zitten wij dus met een giga snoeppot, helemaal vol! Kevin vindt het niet erg, maar ik wel. Ik probeer deze week heel gezond te eten en het gaat redelijk goed! 
Nu mijn maandelijkse feestje weer gevierd moet worden, heb ik trek in zoete dingen. Zo heb ik al gezonde chocolade mousse gemaakt en nu dus dadel balletjes.
Je hebt nodig:
- 100 gram dadels, ontpit
- 35 gram hazelnoten
- 2 eetlepels pindakaas
- 1,5 eetlepel kokosolie
- 1 eetlepel water
- kokosschaafsel (topping)
- cacao nibs (topping)

Doe alle ingredienten in de keukenmachine, mix totdat het eruit ziet als kruimeldeeg. Maak balletjes en rol deze door je topping. Kopje thee en genieten maar!


2 opmerkingen:

  1. Ooh, dat klinkt echt njaammmie ^^.
    Liefs,
    Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik denk dat ik ze ook maar eens ga maken.
    het klinkt heerlijk. ik neem alleen andere noten.

    BeantwoordenVerwijderen