woensdag 12 november 2014

Healthy chocolade mousse


De laatste paar dagen sta ik gemiddeld twee a drie uur per dag in de keuken. Gewoon, omdat ik het leuk vind. Zo heb ik deze week: Rens Kroes' ontbijt muffins, twee keer zoete aardappel en pastinaak patat, gegrilde groenten, chocolade mouse en salade's gemaakt voor school. Ik word er blij van als ik lekkere, gezonde dingen maak in mijn eigen keukentje. Ik dwaal af.

Je hebt nodig:
- 1 rijpe avocado
- 1 rijpe banaan
- 6/7 lepels cacao poeder
- 1 theelepel agave siroop
- kokosrasp (als topping)
- cacao nibs (als topping)

Doe de avocado, banaan, cacao poeder en agave siroop in de blender of keukenmachine. Mix totdat het een mooi glad, luchtig beslag is. Het kan even duren, dat van mij bleef heel lang groen. Zet het vervolgens 15/20 minuten in de koelkast. Schep het in een leuk schaaltje en voeg je favoriete gezonde toppings toe. Ga lekker op de bank zitten met een kopje thee en een leuke film! Feel good moment gegarandeerd ;-).

5 opmerkingen:

  1. Hier ben ik echt benieuwd naar! Proef je de banaan eigenlijk hard?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja je proeft de banaan wel! Ik vind banaan met chocola een heerlijke combinatie, maar als je dat niet lekker vindt, is de banaan wel overheersend.

      Verwijderen
  2. Ziet er lekker uit! Ik houd echt van chocolademousse dus deze gezonde versie is zeer welkom haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het boek van Rens Kroes ook! ^^Echt een leuk boek!
    Die chocomousse ga ik eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen