zaterdag 24 januari 2015

Home made granola!



Granola, volgens mij gewoon een duur woord voor muesli. In ieder geval heel erg simpel en leuk om te maken. Kevin was direct enthousiast en wilde ook wel een voorraadje.  Het is hartstikke gezond en erg lekker als ontbijt of snack. Check hier het recept.

Ik heb dit recept gezien op de blog van Francesca en wilde direct aan de slag! Ik heb het recept wel een beetje aangepast naar mijn eigen smaak en budget;). Noten, zaden en pitten zijn al snel erg duur.
Dit heb ik gebruikt:
- 200 gram havervlokken
- 50 gram hazelnoten
- 50 gram amandelen
- 3 el lijnzaad
- 3 el gesmolten kokosolie
- 4 el agave siroop




Ik heb alle ingrediƫnten door elkaar gemixt in een kom en verdeeld over een met bakpapier bekleedde bakplaat. In het recept stond 15-25 minuten op 175 graden Celsius. Na 15 minuten rook het aangebrand en zag het er al aardig goudbruin uit, dus heb ik het uit de oven gehaald.



Om het extra lekker te maken heb ik de volgende ingrediƫnten toegevoegd:
De pot van Kevin:
- rozijnen,
- pure chocolade,
- bananen chips


Links van Kevin / Rechts van mij


De pot van mezelf:
- pute chocolade,
- bananen chips,
- geraspte kokos

Ik kan het je zeker aanraden om zelf muesli te maken. Je weet namelijk precies wat erin zit(geen toegevoegde onzin) en maken zoals je het zelf wilt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten