maandag 2 februari 2015

Healthy breakfast: overnight oats


E én van mijn favoriete ontbijtjes: overnight oats. Ik hou niet van warme havermout, omdat het me een beetje doet denken aan kots haha. Overnight oats daarentegen, vind ik echt heerlijk. Het is lekker koud en je kan er van alles mee doen! Dit is hoe ik het eet:

- 40 gram havermout
- 110 gram amandelmelk(ik heb het kommetje op de weegschaal laten staan en aangevuld totdat de melk net boven de havermout uitkomt)
- 2 eetlepels chia zaad

Doe de havermout in een kom, vul aan met melk en roer de chia zaad er doorheen. Zet het de hele nacht in de koelkast, zodat de havermout en de chia zaadjes alle amandelmelk absorberen. Voeg dan je favoriete fruit en superfoods toe. Ik gebruikte:
- een handje bevroren bessen
- kokos
- cacao nibs
- een theelepel agave siroop

En smullen maar! Ik zorg ervoor dat ik elke ochtend 10 minuten heb om rustig te ontbijten. In het weekend heb ik daar natuurlijk langer de tijd voor, maar doordeweeks vind ik het fijn om even wakker te worden met een lekker, gezond ontbijtje. 

Wat is jouw favoriete ontbijtje?

2 opmerkingen: