zaterdag 31 januari 2015

Mijn favoriete broodje


Hmm, krijg je hier niet spontaan honger van? Ik wel! Vandaag deel ik één van mijn favoriete gezonde broodjes. Volgende week deel ik er nog één! Een goed excuus om lekkere broodjes te eten, haha. Sinds ik bezig ben met gezond eten en sporten, merk ik dat mijn maag kleiner is geworden. Ik eet veel kleinere porties verdeeld over de hele dag. Dit broodje ging er dan ook met moeite helemaal in. Ik zat er tegenaan te hikken, jammer, want hij was echt ontzettend lekker!



Waldkorn met ei, kip, avocado en humus.

Je hebt nodig:
- een waldkorn triangel
- een gekookt ei
- twee plakjes kipfilet
- een klein beetje humus
- een halve avocado
- een handje gemengde sla
- citroensap, peper en zout
- een paar plakjes komkommer

Bak het broodje af of rooster het voor een lekkere bite en kook een ei. Ondertussen prak je een halve avocado met een scheutje citroensap, zout en peper tot een puree. Snijd het broodje door midden en besmeer de bovenkant met de avocado puree. De onderkant besmeer je met humus en beleg je met de plakjes kipfilet en plakjes ei. Beleg de bovenkant met de komkommer en sla. 
Enjoy.

Het is een hele mond vol, maar oh my god, zoooo lekker! Ik heb dit broodje om 12 uur gegeten en ik zat echt bomvol tot het avond eten. Mocht je druk zijn en geen tijd hebben om verder nog te eten, raad ik je dit broodje zeker aan.

4 opmerkingen:

  1. Oee dit ziet er heel lekker uit, die ga ik morgen maken denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit ziet er echt lekker uit! Ik heb echter nog nooit humus op, misschien maar eens proberen!
    Liefs,

    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmm ziet er echt superlekker uit, krijg er idd spontaan honger van! :D

    BeantwoordenVerwijderen