zaterdag 9 november 2013

Pompoensoep

Hoi lieve lezers,



Vandaag deel ik mijn favoriete soep met jullie. Het is echt een heerlijke, stevige soep. Perfect voor dit weer. Je maakt deze soep binnen 20 minuten en iedereen zal je om het recept vragen! Wil je weten hoe je deze soep maakt? Lees dan snel verder.

Je hebt nodig:

1 grote pompoen
2 chilipepers - ligt een beetje aan jezelf
1/2 teentjes knoflook
2 liter water
4/5 bouillon blokjes
Staafmixer
Soeppan
That's all you'll need.


Begin met het in stukken snijden van de pompoen, zodat je het daarna makkelijk kan schillen. Ben je klaar met het schillen van de pompoen, snijd het dan in kleine blokjes zodat het snel kan koken. 



Doe de pompoen en bouillon blokjes in 2 liter water en laat het lekker lang koken. Het is de bedoeling dat de pompoen zo zacht is dat je er niets meer mee hoeft te doen. 



Dit duurt ongeveer 10/15 minuten. Snijd ondertussen de pepers en pers de knoflook. Ik hou heel erg van lekker pittig eten en heb daarom de zaadlijsten erin gelaten. Vervolgens doe je de pepers en knoflook in de pan en begin je met mixen. Ik denk dat dit ongeveer 2/3 minuten duurt. Don't worry, het is een dikke soep. Snijd een stokbroodje en smullen maar!



Wat is jouw favoriete soep? Ga je deze soep proberen te maken?
xx

4 opmerkingen:

  1. ziet er lekker uit !
    www.lifeofnessah.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er lekker uit, ik hou alleen niet zo van soep ;-), maar ik kan me voorstellen dat hij lekker is (als je van soep houd). Leuk blog heb je, ik volg je nu via Bloglovin en heb je genomineerd voor het Liebster award, ik weet alleen niet of je hier al eerder aan hebt meegedaan? Op mijn blog staat de uitleg xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh zat ziet er lekker uit! Heb het vorig jaar ook zelf gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen